Stowarzyszenie Absolwentów i Przyjaciół
Politechniki Warszawskiej

Regulamin zwrotów składek członkowskich i darowizn

Regulamin Przyjmowania Składek Członkowskich i Darowizn
Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół Politechniki Warszawskiej

  1. Postanowienia ogólne

1.1. Niniejszy Regulamin określa zasady dokonywania zwrotów składek członkowskich i darowizn wpłaconych na rzecz Stowarzyszenia Absolwentów i Przyjaciół Politechniki Warszawskiej, zwanego dalej „Stowarzyszeniem”.

1.2. Stowarzyszenie przyjmuje darowizny od osób fizycznych i prawnych na cele statutowe.

1.3. Regulamin jest dostępny na stronie internetowej Stowarzyszenia oraz w jego siedzibie. Stowarzyszenie posiada NIP 526-26-49-365 oraz adres siedziby:

Budynek Oficyny Wydawniczej PW
ul. Polna 50, lok. 101
00-644 Warszawa

  1. Definicje

2.1. Wpłacający – osoba fizyczna lub prawna, która dokonała wpłaty składki członkowskiej lub darowizny na rzecz Stowarzyszenia.

2.2. Składka członkowska – opłata wnoszona przez członków Stowarzyszenia zgodnie ze statutem i uchwałami Stowarzyszenia.

2.3. Darowizna – dobrowolne świadczenie pieniężne przekazane na rzecz Stowarzyszenia bez oczekiwania w zamian świadczenia wzajemnego.

  1. Zasady zwrotu składek członkowskich

3.1. Składka członkowska podlega zwrotowi w przypadku, gdy osoba wpłacająca nie zostanie przyjęta w poczet członków Stowarzyszenia.

3.2. W celu otrzymania zwrotu składki w sytuacji opisanej w punkcie 3.1, Wpłacający powinien złożyć wniosek o zwrot w terminie 30 dni od dnia otrzymania informacji o nieprzyjęciu do Stowarzyszenia.

3.3. Zwrot składki następuje w pełnej wysokości wpłaconej kwoty.

3.4. W przypadku rezygnacji z członkostwa lub wykluczenia ze Stowarzyszenia, wpłacone składki członkowskie nie podlegają zwrotowi.

  1. Zasady zwrotu darowizn

4.1. Zgodnie z ogólnymi zasadami prawa cywilnego, darowizny co do zasady nie podlegają zwrotowi.

4.2. W wyjątkowych sytuacjach, gdy darowizna została dokonana pod wpływem błędu co do tożsamości Stowarzyszenia lub przeznaczenia środków, Wpłacający może zwrócić się o zwrot darowizny.

4.3. Wniosek o zwrot darowizny w sytuacji opisanej w punkcie 4.2 należy złożyć niezwłocznie po wykryciu błędu, nie później niż w terminie 14 dni od dnia dokonania wpłaty. W przypadku odmowy zwrotu darowizny, Wpłacający ma prawo złożyć reklamację, która powinna być przesłana na adres e-mail: biuro@saippw.pl lub pisemnie na adres siedziby Stowarzyszenia.

  1. Tryb reklamacyjny

5.1. Reklamacje dotyczące zwrotów składek członkowskich oraz darowizn należy składać w formie pisemnej na adres siedziby Stowarzyszenia lub drogą elektroniczną na adres e-mail: biuro@saippw.pl.

5.2. W zgłoszeniu reklamacyjnym należy podać:

a) imię i nazwisko lub nazwę Wpłacającego,

b) datę dokonania wpłaty oraz kwotę wpłaty,

c) opis reklamacji,

d) numer konta bankowego do zwrotu środków,

e) datę zdarzenia, które jest podstawą reklamacji.

5.3. Po otrzymaniu zgłoszenia, Stowarzyszenie zweryfikuje zasadność reklamacji i poinformuje Wpłacającego o dalszych krokach.

5.4. Stowarzyszenie rozpatrzy reklamację w terminie 30 dni od dnia jej złożenia.

  1. Termin zwrotu

6.1. Zwrot składki członkowskiej lub darowizny (w uzasadnionych przypadkach) nastąpi niezwłocznie, jednak nie później niż w ciągu 30 dni od dnia złożenia wniosku.

6.2. Zwrot zostanie dokonany na rachunek bankowy, z którego dokonano wpłaty, chyba że Wpłacający wskaże inny rachunek bankowy.

  1. Postanowienia końcowe

7.1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy prawa polskiego, w szczególności Kodeksu Cywilnego oraz ustawy Prawo o stowarzyszeniach.